
Collegium Bohemicum
Společně s Muzeem města Ústí nad Labem sídlí v budově i obecně-prospěšná společnost Collegium Bohemicum, se kterou Muzeum úzce spolupracuje. V nově zrekonstruované budově by obě instituce rády přispěly svojí činností k většímu rozvoji kultury a poznání nejen ústeckého regionu. Collegium Bohemicum se zaměřuje na kulturní dědictví, které v českých zemích spoluvytvářeli německy mluvící obyvatelé. Prvořadým úkolem Collegia Bohemica je příprava první stálé expozice dějin a kultury německy mluvících obyvatel českých zemí. Právě na tomto tématu spolupracuje s Muzeem, které má ve svých historických sbírkách mnoho exponátů k této problematice s důrazem na město Ústí nad Labem a jeho okolí.

Dobrovolnické centrum
Občanské sdružení Dobrovolnické centrum vytváří a poskytuje profesionální zázemí dobrovolníkům a propaguje dobrovolnictví jako přirozenou součást života. Spoluobčanům nabízíme prostor pro seberealizaci, vytváříme podmínky pro setkávání a komunikaci, podporujeme a rozvíjíme dobré mezilidské vztahy. Ve spolupráci s dalšími neziskovými organizacemi, státní správou, samosprávou, komerčním sektorem a veřejností rozšiřujeme nabídku sociálních služeb o cílené dobrovolnické programy a spoluobčany o nich informujeme. U nás v Muzeu města Ústí nad Labem se jedná o „Dobrovolnickou službu v kultuře“ s číslem akreditace – Č.j.: MV- 84142-4/OPK-2018.

Do muzea!
Portál Do muzea! nabízí kompletní seznam všech muzeí, galerií a památníků na území České republiky. Muzea můžete vyhledat nejen podle místa, ale i názvu, zaměření či nejlepšího hodnocení ostatních návštěvníků.

Kudy z nudy
Pod názvem Kudy z nudy naleznete projekt České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, jehož cílem je podpora domácího cestovního ruchu. Kudy z nudy nabízí komplexní nabídku pro každého cestovatele. Lidé se tu mohou inspirovat tipy na výlety po celém Česku, které uspokojí rodiny s dětmi, party mladých lidí, romantiky i velké sportovní fajnšmekry. Zároveň je to jeden z hlavních nástrojů, kterým agentura CzechTourism zdarma pomáhá podnikatelům v propagaci jejich nabídek. V sezoně stránky zaznamenávají měsíčně až 2 miliony návštěv. Projekt se může pochlubit také svou fanouškovskou verzí na Facebooku, kde si cestovatelé vzájemně sdílí zajímavosti a novinky z webu.